El teatro religioso en el barroco mexicano

Authors

  • Manuel Antonio Arango Author

Abstract

The religious theater played an important role in the Colonial Mexican culture. In this article, the dramatic creation of its most representative exponents is presented. They are Francisco Bramon, Matías de Bocanegra, Francisco de Acevedo and Sor Juana Ines de la Cruz. The author also emphasizes the main characteristics of their creation, for instance, the thematic influence of the Bible, the use of allegorical characters, carols of European origin influenced by the indigenous instruments, etc. It is stressed that the Mexican sacramental autos are accompanied frequently by the mythological and religious elements.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Manuel Antonio Arango

Actualmente, Profesor Emérito de la Universidad Laurenciana, en Sudbury (Canadá). Terminó sus estudios de posgrado en el Instituto Caro y Cuervo y obtuvo el título de doctro en la Universidad de la Sorbona. Sus numerosas investigaciones han sido editadas en varios países de Europa y América. Entre sus libros figuran Gabriel Gacía Márquez y la novela de la violencia en Colombia y Símbolo y simbología en la obra de Federico García Lorca.

Issue

Section

Lenguas y Literatura