Enseñanza de la filosofía. Apuntes para la universidad del siglo XXI

Authors

  • Lourdes Flamarique Author Universidad de Navarra

Abstract

The article addresses the singular nature of teaching philosophy and its place in the university. In line with stances representative of contemporary thought, and despite talk about the end of philosophy and judging by the anti-rationalist tone the imbues much of philosophic culture, philosophy is presented as a guarantee of rationality that is capable of recognizing forms of knowledge and experience beyond the sciences and responding to the overriding questions about the world and the human condition.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lourdes Flamarique, Universidad de Navarra

Doctora en Filosofía por la Universidad de Navarra, actualmente es Profesora de Corrientes Actuales de la Filosofía en esa Universidad. Ha completado estudios pre- y postdoctorales en las universidades de Münster, München y Boston. Autora, entre otros libros, de Necesidad y conocimiento. Fundamentos de la teoría crítica de I. Kant y Schleiermacher. La filosofía frente el enigma del hombre. Ha publicado numerosos artículos en revistas especializadas y monografías sobre cuestiones de filosofía moderna y contemporánea.

Issue

Section

Artículo